Gjennom dagen vil du få muligheten til å lære av bransjeeksperter og foredragsholdere, og få nyttig kunnskap som kan bidra til å gi drivkraft fremover i ditt bærekraftsarbeid. Dagen ledes av konferansier Jenny Skavland. I programoversikten nedenfor kan du se hva som venter deg på konferansen og planlegge din deltagelse.
Programmet er ikke spikret, men følg med! Programmet blir oppdatert ukentlig fremover.
Sal 1
Sal 2
Naturen på Svalbard er sårbar, og det er en skjør balanse mellom vern og bruk. Klimaendringene er mer synlig i Arktis enn noe annet sted, og bærekraft er mer aktuelt enn noen gang. Det er mange utfordringer med å drive med reiseliv på Svalbard og det er spesielt viktig at reismålet markedsføres på en ansvarlig måte.
Sal 1
Sal 2
Ifølge forskere tar vi 35.000 valg hver dag, men hvor mange av disse valgene er bevisst? Og er det mulig å påvirke valgene våre til å være mer bærekraftige ved hjelp av atferdspsykologi og nudging som metode?
Sal 1
Sal 2
With a clear mission to make it easier for people to eat better and live healthier lives without recklessly taxing the planet’s resources, Oatly is on the front lines driving a movement to get people to replace cow’s milk with oat drink, using communication as one of the key drivers.
Sal 1
Sal 2
Som en del av arbeidet med overgangen til en sirkulær økonomi innfører EU nye krav til digital informasjon om varene du kjøper. I fremtiden må (nesten) alle varer du kjøper i butikken ha et digitalt pass. Kravene skal gjøre det vanskeligere med grønnvasking og enklere for forbrukere å ta de beste klima- og miljøvalgene uten å være ekspert selv. Dette gir nye muligheter, men også nye utfordringer.
Sal 1
Sal 2
Mangfold har blitt et hett tema blant bedrifter, offentlige instanser, og i befolkningen generelt. Det går ikke en eneste dag uten at vi blir eksponert for en eller annen form for kommunikasjon rundt mangfoldstematikken, enten i media eller sosiale medier.
Sal 1
Sal 2