Program

Gjennom dagen vil du få muligheten til å lære av bransjeeksperter og foredragsholdere, og få nyttig kunnskap som kan bidra til å gi drivkraft fremover i ditt bærekraftsarbeid. Dagen ledes av konferansier Jenny Skavland. I programoversikten nedenfor kan du se hva som venter deg på konferansen og planlegge din deltagelse.

Billetter i slag snart
Billetter i salg snart
Billetter i salg snart
Billetter i salg snart
Billetter i salg snart
Billetter i salg snart
Billetter i salg snart
Billetter i salg snart
Billetter i salg snart
Billetter i salg snart
Billetter i salg snart
Billetter i salg snart
Billetter i salg snart
Billetter i salg snart
Billetter i salg snart
Billetter i salg snart
Billetter i salg snart
Billetter i salg snart
Billetter i salg nå!
Billetter i salg nå!
Billetter i salg nå!
Billetter i salg nå!
Billetter i salg nå!
Billetter i salg nå!
Billetter i salg nå!
Billetter i salg nå!
Billetter i salg nå!
Billetter i salg nå!
Billetter i salg nå!
Billetter i salg nå!
Billetter i salg nå!
Billetter i salg nå!
Billetter i salg nå!
Billetter i salg nå!
Billetter i salg nå!
Billetter i salg nå!

Programmet er ikke spikret, men følg med! Programmet blir oppdatert ukentlig fremover.

8:30
-
9:00

Sal 1

Sal 2

Frokosten er servert

Frokost er klar fra kl. 08:30.

9:00
-
9:10

Sal 1

Sal 2

Velkommen til Green Camp 2023

Programmet begynner 09:00.

9:10
-
9:40

Sal 1

Sal 2

Et veikart ut av grønnvasking

Gustav Martner kommer på Green Camp for å både provosere og inspirere. Han vil ha slutt på grønnvasking og mener at man bør gå samme vei med oljebransjen som med tobakksbransjen: reklameforbud.

9:40
-
10:00

Sal 1

Sal 2

Ansvarlig markedsføring av Svalbard som reisemål

Naturen på Svalbard er sårbar, og det er en skjør balanse mellom vern og bruk. Klimaendringene er mer synlig i Arktis enn noe annet sted, og bærekraft er mer aktuelt enn noen gang. Det er mange utfordringer med å drive med reiseliv på Svalbard og det er spesielt viktig at reismålet markedsføres på en ansvarlig måte.

10:00
-
10:20

Sal 1

Sal 2

Kan nudging være en del av kommunikasjonsbransjens verktøykasse for å bidra til at vi tar mer bærekraftige valg?

Ifølge forskere tar vi 35.000 valg hver dag, men hvor mange av disse valgene er bevisst? Og er det mulig å påvirke valgene våre til å være mer bærekraftige ved hjelp av atferdspsykologi og nudging som metode?

10:25
-
10:45

Sal 1

Sal 2

Pause

Kort pause.

10:45
-
11:10

Sal 1

Sal 2

Driving a plant-based movement

With a clear mission to make it easier for people to eat better and live healthier lives without recklessly taxing the planet’s resources, Oatly is on the front lines driving a movement to get people to replace cow’s milk with oat drink, using communication as one of the key drivers.

11:10
-
11:45

Sal 1

Sal 2

Hvorfor trenger klesplagget ditt et pass?

Som en del av arbeidet med overgangen til en sirkulær økonomi innfører EU nye krav til digital informasjon om varene du kjøper. I fremtiden må (nesten) alle varer du kjøper i butikken ha et digitalt pass. Kravene skal gjøre det vanskeligere med grønnvasking og enklere for forbrukere å ta de beste klima- og miljøvalgene uten å være ekspert selv. Dette gir nye muligheter, men også nye utfordringer.

11:45
-
12:00

Sal 1

Sal 2

Bærekraftansvarlig i MENY, Kenneth Skauge, introduserer lunsj

Introduksjon av lunsj, og litt til!

12:00
-
12:45

Sal 1

Sal 2

Lunsj

Digg lunsj fra MENY!

12:50
-
13:20

Sal 1

Sal 2

Siri & De Gode Hjelperne

Siri Kristiansen og hennes gode hjelpere kommer til Green Camp!

13:25
-
13:45

Sal 1

Sal 2

Fra klimaversting til nettonull

Alt Posten gjør skal bidra til bærekraftig verdiskapning. Vi har et mål om å være nettonull innen 2050, men for oss er ikke bærekraft et ord vi pynter oss med eller et annet ord for «grønne» løsninger.

13:45
-
14:05

Sal 1

Sal 2

Kan gode intensjoner ødelegge for verdien av mangfold?

Mangfold har blitt et hett tema blant bedrifter, offentlige instanser, og i befolkningen generelt. Det går ikke en eneste dag uten at vi blir eksponert for en eller annen form for kommunikasjon rundt mangfoldstematikken, enten i media eller sosiale medier.

14:10
-
14:30

Sal 1

Sal 2

Pause

Snack og påfyll av kaffe.

14:30
-
14:50

Sal 1

Sal 2

Urban Miner og den umulige idéen

Elkjøp og Nord DDB er ute med et unikt Minecraft-samarbeid der figurene i verdens mest populære dataspill blir levende i den virkelige verden – for aller første gang. Målet med kampanjen er å understreke viktigheten av å resirkulere elektronisk avfall.

14:50
-
15:20

Sal 1

Sal 2

Debatt; Gir influencerne og mediekanalene blanke i det grønne skiftet?

Er det bare pengene og business som rår blant influencerne og mediekanalene eller har de også et større ansvar i det grønne skiftet?

10:00
-
11:30

Sal 1

Sal 2

Workshop i indre bærekraft – En ny global bevegelse

Hvordan få overskudd og gjennomføringsevne til å sette fart på bærekraftsarbeidet?

12:40
-
14:10

Sal 1

Sal 2

Velkommen til workshop: Bærekraftig næringsutvikling i praksis

Næringslivet og næringslivsledere har stor påvirkningskraft på hvordan samfunnet fungerer, gjennom hvordan de styrer produksjonen av varer og tjenester. ​

Last ned program