Gustav Martner er kreatøren som gikk fra å være en Gull løve-vinner i Cannes, til å bli utestengt fra samme festival for å protestere mot grønnvasking. Gustav Martner, Head of Creative (Nordics) i Greenpeace har vært med å grunnlegge og jobbet i ledende byråer som EVP, MD og CP+B. Han har også vært en medlem av en rekke prisjuryer, inkludert The ONE Show, Art Directors Club, Cannes Lions og D&AD, og styreleder i Sveriges Kommunikationsbyråer. Han er en erfaren foredragsholder som har vært å se på scenen på konferanser som Eurobest, Web 2.0 Berlin, Hong Kong Kam Fan Awards og TechCrunch50 i San Francisco. I tillegg har han vært rådgiver for den svenske regjeringen i regulatoriske spørsmål knyttet til digitale medier. Men i dag har Gustav hoppet av reklamekarusellen og er 100 % dedikert å gjøre alt han kan for å stoppe noen av de samme kundene han en gang jobbet for.
Gustav Martner kommer på Green Camp for å både provosere og inspirere. Han vil ha slutt på grønnvasking og mener at man bør gå samme vei med oljebransjen som med tobakksbransjen: reklameforbud. I dette foredraget vil han vise oss et inspirerende veikart ut av grønnvasking. Og som Martner selv sier: «Om du er uenig med meg så kan du benytte anledningen til å bli bedre kjent med fienden din».